Röviden: mi az hogy! Már most is késésben vagy, ha eddig nem foglalkoztál vele aktívan!
Könnyen ragadhatunk bele a napi gondjainkba, nyűgjeinkbe, problémáinkba a mostani COVID uralta világban: de ha nem csak napi szinten szeretnéd víz felett tartani a fejed az újabb problémák miatt, akkor jó, ha van valamilyen stratégiád ami átsegítethet a nehéz időszakokon. Erőteljesen mozog a munkaerőpiac, a bizonytalanság nem kedvez azoknak, akik nem tudják pontosan, hogy mit és hogyan szeretnének elérni. Ha pedig tudod, mit akarsz, akkor érdemes ezt tudatosan, a külvilág felé is jól meghatározni, és kihasználni az előnyeit, így biztosabban lesz bevételed, állásod a nehéz időkben is.
Én már sok éve tudom, hogy alapvetően ki vagyok, és mivel foglalkozom, merre haladok. De amióta -az elmúlt időszakban egyre növekvő módon- elkezdtem erről aktívan kommunikálni is, sorban találnak meg a lehetőségek, az új kapcsolatok, a megbízások. Először csak összeszedtem, hogy milyen területeken tudok értéket adni másoknak, aztán ezt elkezdtem összerendezni, formába önteni, végül pedig útjára is indítani. Elkezdtem tudatosan énmárkát építeni, ez lett a Hozz ki többet magadból!
“Énmárka? Az csak a celebeskedőknek való!”
Az énmárka építés nem arról szól, hogy csak szimplán a “kirakatba tesszük” magunkat, vagy hogy hirdeti az ember magát, a szolgáltatásait kisebb-nagyobb sikerrel a Facebook-on, vagy keres munkát a Linkedin-en. A tudatosan felépített és megvalósított márkázás az más, nem arról szól, hogy hányan likeolják a képedet, vagy posztjaidat. Az igazi értékteremtés ugyanis általában nem a “kirakatban” történik, hanem direkt megkeresések, privát üzenetek, kapcsolatfelvételek, bejelölések, munkamegbízások, állásajánlatok, újravásárló ügyfelek: ezek azok hatások, amiket egy jól felépített márkázással ki tudsz váltani.
Arról nem is szólva, hogy ha nem saját vállalkozást szeretnél, hanem a klasszikus munkaviszonyban tervezed a karriered: a munkáltatók ma már kifejezetten örülnek, ha egy-egy erős márka-munkatársuk van: egyre többször használják a munkavállaló márkaértékét, márkaismertségét, ezzel tudnak többek között a céges posztjaiknak is nagyobb elérést szerezni.
Ja, és Énmárkád most is van: ahogyan mások gondolnak rád, azok is mind-mind márka elemek..
“Jó, majd foglalkozom vele, mikor lesz egy szusszanásnyi időm..”
A pandémiás helyzet felturbózott sok mindent az életünkben: mostanában ugyanis sokkal többen keresik a régi vagy új problémájukra a megoldást, szolgáltatásokat, inspirációt, tartalmat, motiváló kapcsolatokat. Elbizonytalanodás, újrarendeződés, átalakulás, váltás, változás: mozgásban van szinte minden, így ebben a helyzetben most nagyon ki lehet tűnni egy-egy értékes tartalommal, poszttal, szolgáltatással, márkával, üzlettel.. meg persze lehet erre a helyzetre rosszul is reagálni, és akkor a vesztes oldalra kerülni, de fókuszáljunk inkább arra, hogy miért és hogyan érdemes most proaktívan, jól felépített módon foglalkozni saját magunkkal, szakmai munkásságunkkal, karrierünkkel, hogy pozitív hatást érjünk el!
“Azt se tudom, hogy fogjak hozzá.. egy csomó mindent el kéne dönteni, meg időt hozzárendelni, hogy foglalkozzak vele….”
Valóban sok energiát igénylő, fontos döntéseket kell ilyenkor meghozni: például: saját személynéven, vagy külön márkanéven, milyen szakterületeken, milyen célcsoportnak szeretnél kommunikálni, melyik social media csatornát és hogyan használd, akarsz-e a márkádra online üzletet is építeni, és ha igen, hogyan?
Én is azt vallom, hogy csak akkor foglalkozz valamivel, ha tényleg azt szeretnéd – akkor viszont tedd oda magad rendesen, mert úgy jönnek az eredmények! Jó, ha van egy átfogó képed arról, mi lehet ez az egész Énmárka-dolog, és az alapján tudsz majd dönteni, hogy belevágsz-e…
De vajon neked való ez az egész? És ha igen, akkor hogy fogj hozzá? Milyen kérdések merültek fel benned most? Szívesen segítek a válaszokban!
A cikk eredetijét a LinkedIn-en jelentettem meg.